вторник, 18 март 2014 г.

8 съвета за ефективен текст на имейл

Как да се пише текст в един имейл, така че да провокира към действие неговите получатели? Предлагаме Ви няколко съвета от Ornaith Killen, автор в Econsultansy.


Пишете така, че човек лесно да може да прегледа текста

Вместо да четат цялата информация, повечето хора само я преглеждат набързо. В днешно време малцина четат внимателно, ето защо е необходимо имейлите да са съобразени с тази тенденция.

Когато човек преглежда един текст, той гледа само части от него, например по-кратките абзаци и болднатите думи.

Това му помага бързо да се ориентира. Ето и няколко съвета, повечето от които се отнасят до писането по принцип:

•    Използвайте убедителни заглавия или ключови продукти и услуги, които човек да забележи.
•    За ключови оферти и информация в текста на писмото използвайте болд. Но внимавайте да не прекалите, защото иначе ще постигнете обратен ефект.
•    Във всеки абзац развивайте само една идея.
•    Използвайте булети, за да обобщите ползи или характеристики, но текстът към всеки булет в един имейли не трябва да е повече от ред.
•    Не пишете цели изречения, когато и една фраза може да изрази мисълта също толкова ефективно.



Различните части от текста трябва да са свързани логически

Трябва темата на писмото да е логически свързана със заглавието и плавно да се преминава към текста, така че на четящия да му е лесно да осмисли информацията. Заключението пък повтаря основното послание и призивите към действие. 


Провокирайте емоции у четящия

Включили сте специално предложение в писмото, но написали ли сте го така, че да провокира емоции у четящите? Необходимо е текстът да покаже на четящия как специалното ви предложение ще направи живота му по-добър.


Използвайте подходящ тон

Тонът зависи от това към какви ценности се стреми брандът. Трябва да си отговорите на този въпрос, за да може да използвате един и същи тон в писмата и в другите интернет базирани комуникационни канали.

Ако не сте сигурни към какъв тон трябва да се придържате, помолете някой да прочете текста на писмото и да обобщи с няколко думи какви чувства поражда той. Обикновено тонът е положителен, негативен или неутрален.

Ако сте използвали прекалено много думи с негативен оттенък, едва ли тонът ще е такъв, какъвто искате. В зависимост от таргетираната група копирайтърите могат да си помислят за конкретни думи, които да включат в текста.


Убедете четящия с факти

Заради огромния спам, който потребителите получават, тяхното отношение към конкретни писма е или изцяло положително, или изцяло отрицателно. Ето защо е много важно фирмата ви да се разграничава от спама.

Има няколко начина, които ще ви помогнат чрез писмата да спечелите доверието на потребителите. Ето някои от тях:

•    Опитайте се да изградите взаимоотношения с четящия: покажете му, че го разбирате, като използвате неговия начин на изразяване. 
•    Нека ясно да се виждат ползите от продукта/услугата. Можете например да използвате различни шрифтове за списък с булети.
•    Подкрепете фактите с цифри.


Директният маркетинг учи, че повторението подсилва ефекта

Вярно е, че потребителят няма време да чете една и съща информация по два пъти, но понякога повторенията са желателни.

Обмислете добре къде в писмото основното послание, офертата или призивите към действие трябва да бъдат повторени, така че това да е съобразено с начина, по който потребителите осмислят писмото.

Трябва ясно да повторите офертата в някое от подзаглавията и текста към него. А когато потребителят е скролирал надолу, повторете офертата в последния призив към действие. Естествено не трябва да използвате абсолютно еднакъв текст – разнообразете го, за да не звучи като повторение.

Повторенията, които целят да направят текста по-убедителен, са ефективни, но не бива да се прекалява, защото в противен случай потребителят ще започне да отбелязва писмото ви като спам.


Използвайте тактика за убеждаване

В "Influence: The Psychology of Persuasion" американският психолог Robert Cialdini посочва шест тактики, с които да окажете влияние върху получателя на писмото. 

Първоначално тези шест тактики били разработени във връзка с личните взаимодействия, а не имейл маркетинга, но са доста добре приложими за повечето области от дигиталния маркетинг. Ето ги и тях:

•    Реципрочност
Сложете линк към ценно съдържание, например наръчници или ексклузивни оферти по имейл, и потребителят ще се почувства задължен към вас.
•    Ангажираност и последователност
Породете ангажираност у потребителите, като ги накарате да кликнат на имейла. "Настройте алармата им" да предприемат действие сега или редовно им давайте причина да ви "връщат услугата", например чрез нови промоции или полезно съдържание на сайта ви или в онлайн списания, което сте отбелязали, така че по-лесно да го видят.
•    Консенсус
Потребителите ще ви повярват повече, отколкото самите вие си вярвате. Използвайте ревюта, проучвания, потребителски отзиви и награди и ще постигнете успех. По отношение на копирайтинга, можете да покажете как другите вече са се възползвали от продуктите/услугите ви.
•    Сходство
Човек се влияе от хора, които харесва, или които са като него самия, затова са необходими препоръки от личности, които потребителите познават или в които могат да припознаят себе си.
•    Авторитет
Вие сте популярен бранд, което означава, че сте наложили авторитета си. Използвайте това да покажете какви ползи са донесли вашите продукти/услуги на хората. По този начин ще вдъхнете сигурност и увереност.
•    Ограничени количества 
Страхът от загуба е по-силен от желанието за печалба, затова покажете на посетителите на сайта какво могат да изпуснат. В текста на писмото създайте чувство за неотложност, като използвате валидни за кратък период от време оферти. Така потребителят ще види, че предложенията не са за изпускане.


Проверете доколко ефективен е текстът на писмото

•    Дължина на абзаците
Абзаците в едно писмо трябва да са по-кратки, отколкото в текст на хартия – най-много едно или две изречения. Така четящият по-лесно и бързо ще прегледа текста.
•    Уместност
Тъй като разполагате с ограничено пространство, няма място за празни приказки. Придържайте се към най-същественото – детайлите около офертата и как човек може да се възползва от нея.
•    Точност 
Не се отнасяйте, докато пишете текста на писмото. Не позволявайте потребителят да си създаде прекалено високи очаквания и не обещавайте неща, които не можете да изпълните.
•    Краткост 
Тази точка върви с първата и последната. Напишете текста, намалете думите, а после ги намалете още веднъж. Поставете си цели и ги постигайте, без обаче това да се отразява на качеството на текста.
•    Възможност за бърз преглед на писмото
Това означава човек лесно да може да чете текста диагонално и на базата на ключовите думи да схване смисъла на всеки абзац. Имайте предвид, че вниманието на човек се спира на болднатите думи и на началото на абзаца.

Няма коментари:

Публикуване на коментар